Brand bij tweesterrenrestaurant The Jane van Sergio Herman en Nick Bril

Het restaurant zal voor onbepaalde tijd gesloten blijven.

Afgelopen zaterdag is er rond 13:00 uur brand ontstaan in de keuken van The Jane, het tweesterrenrestaurant van Nick Bril en Sergio Herman op het Paradeplein in Antwerpen. Volgens de eerste verklaringen zou er in de keuken een steekvlam zijn geweest waarna er een korte maar hevige rookontwikkeling was.

De brandweer had het vuur snel onder controle en een uitbreiding naar de rest van het restaurant kon vermeden worden. Ongeveer honderd gasten en vijftig medewerkers werden uit voorzorg geëvacueerd. Er vielen geen gewonden. Chef-kok Nick Bril begon zelf het vuur te blussen in de keuken, zo vertelt hij aan Het Laatste Nieuws.

Schade groot
Volgens Isabelle Paesbrugghe, de persoonlijk assistent van Nick Bril, zal de schade in de keuken redelijk groot zijn. ‘Ook de rest van het restaurant liep serieuze rookschade op. Maar een pluim voor het personeel en de aanwezige gasten. Zij hebben heel alert en rustig gereageerd’, zei ze tegenover dagblad De Morgen.

Over The Jane
Sergio Herman opende The Jane, na zijn afscheid van Oud-Sluis***, in 2014. Het restaurant zit in een voormalig militair hospitaal in Antwerpen. In het restaurant neemt chef-kok Nick Bril de dagelijkse leiding voor zijn rekening. Het restaurant met twee Michelinsterren in de Belgische havenstad is populair onder Nederlanders. Zeker in het weekend moet je maanden van te voren reserveren. Het interieur van tweesterrenrestaurant The Jane van Nick Bril en Sergio Herman in Antwerpen onderging in augustus 2018 nog een complete restyling.

Sterrenrestaurants Nederland

11 maart 2019